Járműteszt: Credo Citadell 12 & 19


A Kravtex gyár Credo Citadell 12 és 19 típusú buszainak tesztelésére nyílt lehetőség Budapesten 2011. június 6.-a és 10.-e között.
A képek kattintást követően nagy méretben is megtekinthetők!

A Citadell 12 a 22-es viszonylaton... ... míg a 19-es a 32-esen közlekedett.
A 900.-ként elkészült Credo. Csuklós testvére.
Mint két tojás... Épp csak az orrmaszk színezésében különböznek...
Kiemelten környezetbarát jármű.  A fülkefalon elhelyezett tájékoztatók. A kocsikon WiFi hozzáférés is van.
Braille-írással ellátott érintős nyitógomb. Keressük a meg a hibákat a képeken! (Egy darab kétoldalú matricával is meg lehetett volna oldani, félrefordítás, valamint alacsonypadlós járműről lévén szó, nincs lépcső.)
Ajtóbox. A leszállásjelző figyelemfelhívó és esztétikus is. A "lépcsővilágítás" mellett elhelyezett indításjelző túlságosan diszkrét, mind  fény-, mind hangjelzés tekintetében. Legjobban a bevásárlóközpontok tájékoztatóbimmbammjához tudom hasonlítani.
Szép, ízléses utastér. Még tágasabbnak hat a világos dekoritok miatt.
Az ajtóműködtető rudak nem hozzáférhetők. Jól ki lett küszöbölve ez a kritikus baleseti veszélyforrás. Kerekesszékeseknek fenntartott hely.
A Citadell 12 műszerfala. Az Allison váltó kezelőszerve a bal oldalon helyezkedik el. A 19-be ZF váltót szereltek, a gombok a pult jobb oldalán látható csík helyén találhatók. A szív. Jó erőben van (194 kW), jól gyorsította a járművet a Budakeszire vezető meredek emelkedőkön is! A csuklósban 245 kW-os erőforrás van.
Az autószon az utazás is kellemes, csendes járású a motor, a székek párnázottak, kényelmesek, mind a hangos, mint a vizuális utastákékoztatás megfelelő! A kézi kapaszkodók fogása is jó, anyaga erősnek, tartósnak tűnik. Az összeszerelésen látszik a gondos munka, bár a csuklós példányon már hallatszott némi dekoritzörgés, illetve a klíma generátorának az ékszíjával is voltak gondok. Az indításjelzést korábban már megemlítettem, hogy a fővárosba ez kevés, de ez nem orvosolhatatlan probléma. A Kravtex összességében jó autóbuszt alkotott!
Készítette: Konrád Gergő, 2011. 06. 14. Minden jog fenntartva!